Skip to main content

X Factor – Next Generation

Adam Lambert

Adam Lambert, americká hvězda pódií a obrazovek je zvyklý na to, že je úspěšný a středem pozornosti. Poté co vydal řadu hitů, naposledy Ghost Town, který v Austrálii získal platinu, byl na dvou celosvětových turné jako sólový zpěvák a jako vedoucí zpěvák Queen, jedné z nejlegendárnějších a nejváženějších skupin vůbec.

 

XF: “Možná jsi novým porotcem, ale nejsi na The X Factor Austrálie poprvé, protože jsi tam vloni vystupoval. Jaký je to pocit, projít touto  změnou rolí?”

 

Adam: “Vlastně jsem se setkal s Guyem (Sebastianem), když jsem tam byl minulý rok. Během konkurzů jsem cítil že tam byl skutečně přátelský vztah s publikem a soutěžícími, velmi vřelé přivítání od Australanů, což je skvělé.”

 

XF: “Seděl jsi vedle Iggy, která je také nová. Znali jste se předtím?”

 

A: ”Ne. Nikdy jsem se s Iggy nesetkal a mám ji opravdu rád. Porozuměli jsme si hned od začátku. Má drsný zevnějšek v mnoha jejích rapech, ale má také opravdu laskavou stránku.  Je milá dívka a práce s ní mě těší.”

 

XF: “A Guy?”

 

A: “Je úžasný… opravdu chytrý. Myslím, že náš pohled na umění v tomto oboru je velmi podobný, protože jsme oba vzešli z reality show soutěže a jsme už pěkných pár let v tomto byznysu. Je to opravdu bezva, protože on mi často přímo bere slova od úst. Něco říká a já si říkám, ‘jo, přesně totéž si myslím i já’. Když ohodnotí nějakého umělce nebo má k někomu nějakou poznámku, je to přesně to, co si myslím já.”

 

XF: “Takže si myslíš, že tohle trio je dobrá porota?”

 

A: “Myslím. Spolupracujeme dobře, což bude zajímavé, až dojde na živé vysílání. Definitivně se navzájem poznáváme. To je také dobré, protože tam bylo několik okamžiků, kdy jsme spolu nesouhlasili v názorech na některé lidi, ale v podstatě se shodneme, co se týká talentu a v tom, co nefunguje.”

 

XF: “Jak se cítíš jako mentor?”

 

A: “Myslím, že je to ta nejvíce vzrušující část toho všeho. To, že se nejvíc těším na to, že budu asistovat někomu na jeho cestě k tomu, aby se dostal tam, kam chce dojít. Myslím si někdy, že určitá rada nebo úprava, která se může udělat v tom vystoupení, dokáže, že to všechno klapne dohromady a zafunguje to a já jsem opravdu nadšený, že budu schopný něco nabídnout svému týmu, ať už to skončí jakkoliv. Těším se na to, až budu pomáhat. Když jsi v branži, všechno se točí kolem tebe, tvé značky, tvých písniček a tvých vystoupení, ale tohle je dobrá šance převrátit to a dát mou energii a čas někomu jinému. Líbí se mi to; líbí se mi, že se u toho mohu možná také něco naučit. Myslím, že uvidím věci, které jsem už možná zapomněl, takže to bude takové hezké připomenutí.

 

XF: “Máš nějakého určitého mentora nebo nějakou radu, která opravdu změnila Tvou kariéru?”

 

A: “Když jsem byl na Idolu, měl jsem dva mentory – Michaela Orlanda a Dorian Holley, kteří mi každý týden pomohli dát  dohromady mé vystoupení. Nemyslím si, že bych bez nich byl tak úspěšný, jako tomu bylo v té sezóně. Tihle dva byli neuvěřitelní, mysleli to se mnou dobře a byli ke mně opravdu upřímní. Bylo to pro mně velmi důležité, takže si myslím, že bych to chtěl předat těm soutěžícím. Také jsem měl v dospívání učitelku zpěvu, která se jmenovala Lynne, u které jsem začal brát lekce jako adolescent a v období mé puberty mě nejen naučila jak lépe zpívat, ale také mi dala lekce klasiky. Ukázala mi staré filmy a muzikály a tak trochu  mě poučila o umění a já si nemyslím, že bez těchto základních poznatků, bych byl tím umělcem, jakým jsem.

 

XF: “Jako umělec musíš být houževnatý a překonat všechny ty překážky a stále se snažit jít vpřed. Můžeš se s námi podělit o své  dřívější příběhy z tohoto oboru a jak jsi je využil k tomu, aby ses dostal tam, kde jsi dnes?

 

A: “Vyrostl jsem na divadle a během mých dvacátých let jsem hrál v muzikálech. Takže jsem chodil na konkurzy a býval jsem odmítnut, takže se to stalo něčím, na co jsem si zvyknul. Začal jsem dokonce dělat hudbu; měl jsem krátce i skupinu. Začal jsem psát a dělat demo nahrávky. Udělal jsem několik věcí a šel jsem na předváděčky a velmi rychle jsem zjistil, jak obtížné je prorazit v tomhle odvětví. Několika lidmi mi bylo řečeno … Ty nejsi zrovna komerční nebo tržní typ; jsi specifický a asi bys ses měl držet divadla. A protože jsem to slyšel tak často, byl to jeden z důvodů, proč jsem se rozhodl jít na konkurz na (Americký) Idol.Myslel jsem si, proč ne? Dívám se na to celý svůj život, opravdu miluji tu show, tak bych to mohl zkusit. Myslím, že to byl ten první rok, kdy jsem jako umělec konečně přišel na to, jak se přestat bát odmítnutí a prostě se do toho vrhnout.

 

XF: “Byla by tohle Tvá nejdůležitější rada pro soutěžící The X Factoru?”

 

A: “Myslím, že každý má odlišnou cestu. Každý umělec, kterého vidíme, má jiný příběh a v jiné etapě svého vývoje. Každý potřebuje jinou radu podle toho, jací jsou. Umělci, kteří jsou dnes opravdu populární a úspěšní, jsou lidé, u kterých má publikum pocit, že je zná. Je ty typ člověka, který vás přitáhne.

 

XF: “Jak moc empatický si myslíš, že budeš k soutěžícím, kteří procházejí podobnou cestou jako Ty?

 

A: “Myslím, že budu rozumět tomu, že tahle soutěž umí být ohromující a občas můžeš být opravdu dobrý na konkurzu a mít opravdový talent, ale ta tíha a tlak té soutěže tě začne trochu drtit. Viděl jsem v mém ročníku lidi, kteří byli opravdu talentovaní, ale ztratili jiskru, protože je ta soutěž ohromila. Takže si myslím, že jedna věc, které si budu opravdu vědom a pokusím se s ní soutěžícím pomoct je, aby zůstali opravdu kým jsou a nevystresovali se. Prostě dělej to co děláš. Tohle je to, co děláš pořád…

 

XF: “Čteš kritiky své hudby nebo si procházíš tisk? Jaká je Tvá rada pro tyhle nováčky?

 

A: “Ano. Definitivně nemám nastavené upozornění Googlu (na jakoukoliv zmínku o jeho osobě, pozn. př.). Nechci vidět úplně všechno, to by bylo trochu moc, ale snažím se být informován. Myslím si, že je to důležité. Je to byznys. Je to určitá značka, kterou chceš zavést. Další rada je, že pokud to chceš mít jako své živobytí, je to na celý úvazek a je to víc než jen zpívání písniček. Začne to být tvá práce a stane se to něčím, kde opravdu potřebuješ být informován o tom, co lidé říkají a jaký je tvůj kontakt s publikem a to je děsivé, pokud na to nejsi připravený. Může to být trochu moc, ale je to něco, na co si začneš zvykat, pokud je to to, co chceš, takže se s tím musíš nějak vyrovnat.”

 

XF: “ Tvá hudba se vyvíjí. Myslíš si, že je pro umělce výhodné začít v nějakém stylu a držet se ho, anebo experimentovat s hudebními styly?”

 

A: “Zcela určitě je výhodné experimentovat. Potřebuješ zjistit jaký jsi nebo jaký hudební styl ti sedí nebo ne. Během konkurzů jsme viděli dívku, která měla lehký hlas a pokoušela se zazpívat náročnou píseň (diva song – píseň talentované zpěvačky s velmi dobrým hlasem, pozn. př.) a to k ní prostě nesedělo. Takže si myslím, že je dobré vědět, co nemám dělat. Myslím, že experimentování je to, co vede ke kouzelným okamžikům. Myslím si, že jako mentor povzbudím umělce k tomu, aby vystoupili z jejich bezpečné zóny a pokusili se o něco víc.”

 

Zdroj: http://www.sevenwestmedia.com.au/docs/default-source/business-unit-news/the-x-factor-next-generation-2016.pdf?sfvrsn=2

 

*shimoli*

 

Adam zmínil ve svém rozhovoru Michaela Orlanda jako jednoho z mentorů, kteří mu pomáhali na AI. Michael se o tom dozvěděl (díky Glamberts :)) a poslal Adamovi moc hezký tweet s poděkováním:

 

 

No a Adam si už mezitím vybral trojici soutěžících (do 22 let), kterým bude v soutěži dělat mentora:

 

 

shimoli

Author shimoli

More posts by shimoli

Join the discussion 3 Comments