Skip to main content

Recenze prvního poslechu siglu Ghost Town (Město duchů) Adama Lamberta: Podmaňující

Překlad: Drakulka (@DrakulkaCZ)

Adam Lambert vstoupil do historie popu, když se stal prvním umělcem, otevřeně se hlásícím k homosexualitě, který se v roce 2012 ocitl na špičce hitparády Billboard 200 s jeho předchozím albem Trespassing. Potom následovalo turné napříč světem s Brianem Mayem a Rogerem Taylorem z Queen, přičemž sbírali pozitivní recenze, kdekoliv hráli, a dokázal tak – spolu s Jennifer Hudson – že i když nedosáhnete na korunu v American Idol, talent zvítězí.

Nicméně během té doby také Adam pracoval také na svém sólovém albu. Pro třetí album vytvořil tým s Maxem Martinem a Shelbackem, kteří jsou – pro ty, kteří jsou v obraze – v popu pěkné terno. Jsou zodpovědní za některé z největších hitů v podání lidí jako Britney Spears, Backstreet Boys, Katy Perry a Taylor Swift.

Avšak první singl, který má být vydán z Lambertovo nadcházející desky The Original High, lehce vybočuje oproti tomu, co jsme předtím slýchali od producentských gigantů. Ghost Town má evidentně masivně vlezlý nápěv ve formě návykové pískané melodie, ale jeho celkové ladění je nepatrně temnější než jejich předchozí nablýskané hymny.

V podstatě ta nálada skvěle sedí k Adamově balancování mezi glam rockovou image, procítěnými vokály a dnešními dominujícími rysy house-music. Sloky Ghost Town jsou prašné a rozsáhlé a Adam jako by se jimi toulal s linkou akustické kytary a hledal svou Beatrice (myšleno přeneseně) v Dantovském vyprávění. „Viděl jsem všechny ty svaté odemykat brány, do kterých jsem nemohl vstoupit. Vešel jsem do plamenů, volal tvé jméno, ale nikdo neodpovídal,“ lamentuje, než je refrén utnut hlubokou hausovou basovou linkou a rázným klubovým rytmem.

Jde o skvělé vyvážení mezi dvěma styly, nicméně to opravdu funguje. A co víc, jak píseň postupuje, každá sloka má přidávaný další základ, což zesiluje Adamovo duševní pátrání, až dosahuje svého závěru. Vede k velkolepému mezizpěvu (přechodu), ve kterém nadchází impozantní hvízdání, zatímco vokální ozvěna ustupuje (klesá) pro plný efekt Lambertova zavrčení: „Se*te na to, když jdu do háje.“

Ghost Town je v podstatě skvělým přechodem od toho, co jsme slyšeli na Trespassing, k tomu, co můžeme očekávat, že bude na desce The Original High. Její styl je typický Adam – stejnou měrou zadumaný, pulsující i podmanivý. Můžete v tom slyšet, jak oplakává své prázdné srdce, ale je v tom dost, aby to každého jiného pěkně nabudilo.

Zdroj: Adam Lambert’s new single ‚Ghost Town‘ first listen review: Compelling

shimoli

Author shimoli