Skip to main content

Brian London: Blues zní dobře

Minulý týden Americká Bluesová Scéna (American Blues Scene) vydala článek o Tommym Joe Rattliffovi, monstrózním kytaristovi, který nosí oční linky a hraje pro popovou senzaci a bývalého druhého finalistu Amerického Idolu Adama Lamberta. Teď je řada na Brianovi Londonovi. Osmadvacetiletý Brian už má za sebou hezkou řádku zkušeností v pop music, zatímco pracoval s takovými umělci jako jsou Bruno Mars, Lady Gaga, Rihanna a samozřejmě, Adam Lambert.

Žádné z těchto jmen nejsou přímo spojovány s bluesovým hudebním žánrem, takže proč tato nejpopulárnější bluesová webová stránka na světě píše o umělcích, kteří, na povrch, nemají s blues nic společného? Jednoduše. Podívali jsme se jedné noci trochu podrobněji na nějaké zprávy na Twitteru.

Tommy Joe retweetnul jeden z našich tweetů. Viděli jsme ten retweet a přemýšleli o tom, proč někdo s tolika následovateli z popového světa věnuje pozornost zprávám lídra takového specializovaného a nevelkého žánru. Trochu víc jsme zapátrali a zjistili jsme, že Tommy je fanouškem blues už od svých předteenagerovských let. Pak jsme narazili na tu písničku, jejíž cover Tommy udělal s Brianem Londonem. Byla to samozřejmě písnička “Woman Across The River” od legendárního Freddieho Kinga. Poté co jsme ji slyšeli, osazenstvo American Blues Scene vědělo, že tihle kluci to myslí vážně – a že milují blues skoro tak moc jako my. Jak nám Brian řekl ve svém rozhovoru, poslouchal blues po celý svůj dosavadní život.

Průvodním jevem tohoto zdánlivě nepravděpodobného vztahu je, že tihle kluci přitáhli pozornost lidí k žánru, který postavil základy americké hudby, těch, kteří předtím nikdy neposlouchali blues… A hádejte co? Ty lidi to opravdu zaujalo! Zjistili jsme taky, že s těmi kluky se úplně úžasně povídá, obzvláště o hudbě. Tady je náš pokec s Brianem:

ABS: Tak jak vypadá život Briana Londona v těchto dnech?

B: Právě děláme na tom albu, já a Tommy a snažíme se ho dokončit. Mělo by to být brzo hotové.

ABS: Jak dlouho znáš Tommyho?

B: No, potkal jsem Tommyho před třemmi lety na AMAs, kde hrál s Adamem a já jsem tam byl tenkrát s Rihannou. Takže tenkrát jsme se setkali, ale nezačali jsme spolupracovat až do února loňského roku.

ABS: A jak jste Ty a Tommy začali hrát spolu?

B: No, hráli jsme spolu s Adamem, když jsme dělali živá vystoupení asi minulý rok a půl… Takže když skončilo turné, přišel ke mně a řekl, že bychom měli skládat spolu. Když jsme spolu hráli poprvé, bylo z toho “Let Me Blow Your Mind”. Tak tohle bylo poprvé, co jsme hráli spolu a pak o několik měsíců později jsme udělali další věc společně, jak víte.

ABS: Takže vy děláte tenhle projekt a hrajete spolu když zrovna nejste na cestách s dalšími umělci, se kterými hrajete?

B: Jo, jsem také hudebním ředitelem dalších umělců. Byl jsem doma od konce července nebo začátku srpna. Tenkrát jsme dělali naši poslední show s Adamem v Paso Robles. Takže jsem teď tady a dávám dohromady dvě hudební videa, která jsme dotočili právě minulý víkend. Také dokončuji mix zbytku toho alba. Takže dělám na několika věcech najednou, ale je to bezva.

ABS: Změňme trochu téma… Čí to byl nápad, dělat cover písně Freddieho Kinga?

B: No, oba dva jsme chtěli dělat nějaký cover a mysleli jsme si, že bychom mohli dělat písničku Frediieho Kinga. Řekl jsem: “Udělejme ‘Reconsider Baby’”.  Myslel jsem si, možná bychom mohli udělat tohle místo ‘Woman Across The River’, a přesto vyhovět požadavkům produkce a toho, jak tam byly nastavené bubny… Ale podvědomě jsme oba dva ve skutečnosti chtěli dělat ‘‘Woman Across The River’. Jen jsme prostě nevěděli, jak se postavit k tomu rozdílnému načasování a stylu té písničky. Prvně nás to trochu děsilo, až do dne, kdy jsme si sedli spolu s lahví Jamesona (Jameson whiskey, pozn. př. :D). Prostě jsme si sedli a probralijsme to spolu. Pak jsme to nahráli. Takhle nějak se to stalo.

ABS: Takže ta verze na Soundcloudu je z toho jednoho večera?

B: Ano, tohle je z toho jednoho večera. Takže teď jsem dokončil nahrávání bubnů naživo pro asi polovičku alba a budu to mít hotové koncem příštího týdne. Právě jsme dokončili ‘‘Woman Across The River’  a zní to moc dobře, myslím, že se vám to bude líbit.

ABS: Takže to bude LP CD? A ‘Woman Across The River’  na něm bude taky?

B: Bude to LP, 11 písniček a jo. Tenhle song tam bude taky.

ABS: No, pojďme se pobavit chvilku o Tobě a pak se vrátíme k tomu CD. Jak dlouho se zajímáš o blues?

B: No, od posledního léta jsem poslouchal hodně hudebních žánrů, protože Adam (Lambert) rád dělá covery písní, od Jimiho Hendrixe, přes Lennyho Kravitze až po Queen. Takže jsem šel nazpět a studoval ta období a zatímco jsem byl u toho, dostal jsem se tak nějak mimochodem k blues. Moje babička vždycky měla ráda bluesovou hudbu, takže jsem s ní vyrůstal a poslouchal jí celou tu dobu. Little Milton, B.B. Kinga a všechny ty velikány. Hrával jsem v kostelích a dělal jsem také gospelovou hudbu od svých 12 let, takže jsem se pohyboval v tomhle stylu hudby od svých teenagerovských let. Blues pro mně byla prostě jednou z jejích verzí. Gospel má tak nějak podobnou atmosféru jako blues. Na tom albu se pokoušíme abychom udrželi muzikálnost té nahrávky jak to nejlíp jde a přesto do toho vložili své srdce, dávajíc tomu určitou atmosféru.

ABS: Jsme rádi, že Ty a Tommy jste součástí těch mladých lidí, kteří milují blues a pomáhají ji přenášet dalším generacím. Jaké máš hudební vzory?

B: Oh člověče! Mám jich spoustu, ale můj celoživotní favorit je Aretha Franklin a oba máme rádi Robertu Flack a Jamese Browna, Jimih Hendrixe a spoustu dalších, včetně Mother’s Finest, funkové skupiny 70-tých let. Myslím, že byli nejslavnější v Evropě a myslím, že pořád dělají nějaké show, ale jakkoliv, mám je rád. Jsou prostě neuvěřitelní! A taky tady musím dát Earth, Wind a Fire.

ABS: Všimli jsme si,  znovuoživení  funkového stylu, jedním z vašich oblíbenců, který tohle dělá je Vintage Trouble.

B: Jo, znám tuhle skupinu, jsem přítel s Ty Taylorem. Ty a já jsme spolu kdysi dělali. Je fantastický zpěvák.

ABS: OK, jaké sis koupil poslední album?

B: Víš co? Počkej až se kouknu na mé iTunes, protože jsem si onehdá koupil jedno album a pak už jsem několik týdnů nekoupil nic. Takže to poslední, co jsem si koupil bylo CCR, Creedence Clearwater Revival. Mám The Cronicles. Předtím jsem si koupil album Bette Davisové. Je to stará funková zpěvačka, pokud jsi o ní neslyšel… jo, člověče, mrkni na ni. Je fakt fenomenální.

ABS: Jaké je Tvé úplně nejoblíbenější album?

B: Oh, fakt tohle myslíš vážně? Dobrá, počkej chvíli. Ne. Soul Queen od Arethy Franklin nebo AC-DC Back in Black.

ABS: Jaký byl Tvůj úplně první koncert, který jsi navštívil?

B: Zpíval jsem hodně  dlouho v kostelích, ale má první klubová show přišla až když jsem se přestěhoval do LA a pravděpodobně jsem na ní vystupoval. Takže má první show jsem byl já naživo, vystupoval jsem na té show. Tam odkud pocházím (Severní Karolina)  nejsou koncertní síně, ve kterých umělci vystupují někde poblíž. Nejbližší koncertní síň od toho místa, odkud pocházím byla v Charlotte, což bylo okolo dvě a půl nebo tří hodin jízdy autem a to bylo tak asi všechno. A nemusel ses ani dostal do Charlotte, pokud jsi byl známý umělec, mohl jsi se dostat do Atlanty nebo DC. Opravdu jsme tam neměli hodně vystoupení, takže jsem nikdy ve skutečnosti nebyl na nějaké show, dokud jsem neodešel do LA.

ABS: Kdy ses rozhodl, že tohle by měla být Tvá kariéra?

B: No, hrál jsem odmalička a když jsem trochu povyrostl, mí rodiče mi řekli: “Dobře, pokud je tohle to, co chceš dělat, ale pak s tím nesmíš přestat, takže si to rozmysli.” Tak jsem o tom popřemýšlel a řekl “Okay, bezva”.  Začal jsem se hudebně vzdělávat opravdu celkem brzo, protože jsme měli lekce na klavír každé úterý o půl páté po vyučování. Takže jsem znal noty a byl jsem zapojený do hudebních projektů po celé ty roky. Vždycky jsem byl schopný vydělat si peníze hrou na klavír a zpíváním v kostelech. Mám pocit, že jsem to dělal celý svůj život a vůbec jsem si to neuvědomoval, dokud jsem neviděl Hudební revui Smokey Joe’s Cafe, ta vystoupení byla úžasná! Myslím, že jsem byl na střední škole, když jsem to viděl a pak jsem věděl, že tohle je to, co chci dělat.

ABS: Pojďme si promluvit o Rhythm & Booze, kdo vymyslel ten název?

B: Vlastně to byl Rick Jordan, je jedním z našich kámošů, hrál jsem s ním pro několik umělců před Adamem a hraje také pro Adama, je úžasný bubeník… úžasný bubeník! Miluji Ricka! Seděli jsme spolu jednoho dne, dali si pár skleniček a bavili jsme se o tom albu a jestli to bude tak nebo onak a pak Rick najednou řekl, že by to mělo být Rhythm & Booze. My na to: “tohle je perfektní”!

ABS: Řekni nám teda víc o těch písničkách.

B: No, máme písničku Freddieho Kinga a ten zbytek je hodně moc ovlivněný blues, takže je to dohromady převážně rockové blues. Blues, rock a trochu funku je v tom taky.

ABS: Díky té směsici žánrů, kterou jste do toho Ty a Tommy vnesli můžete ukázat lidem o čem je blues.

B: Přesně, blues není to, co si o tom lidi myslí. Myslí si, že je to moc smutné a depresivní. To není. Zní to dobře. Zní to opravdu, skutečně dobře!

ABS: Plánujete s tím nějaká vystoupení?

B: No, hned jakmile budeme mít v kupě ta videa, protože očividně tahle hudební vydavatelství nerady uzavírají smlouvy s umělci, kteří nemají hudební videa a já jsem si myslel, že je to v první řadě o hudbě, ale no tak dobře… Právě jsme udělali ta první dvě videa, takže pokud to půjde dobře a bude tam dost diváků těch videí, pak si myslím, že snad budou mít hudební vydavatelství větší zájem. Takže jo, určitě se pokusíme udělat nějaké show čím jak nejdřív.

Zdroj

 

A tady můžete najít tweet od American Blues Scene, ve kterém chválí Tommyho, Briana a Adama za jejich vystoupení s písní Red House Jimiho Hendrixe:

https://twitter.com/AmeriBluesScene/status/418526649211056129

shimoli

Author shimoli

More posts by shimoli