Adamova hudební videa v číslech
Adamovo poslední hudební video – Ghost Town má už více než 13 milionů shlédnutí. Za 3 měsíce od jeho uveřejnění. Je to hodně, málo, akorát? Napadlo mně, že se pokusím srovnat toto hudební video k jeho prvnímu singlu nového alba s videi jeho předchozích alb. Takže jak je na tom GT oproti BTIKM, NCOE, FYE, IIHY nebo WWFM? Tady je malá statistika:
For Your Entertainment
Adamův úplně první singl a první hudební video. Na YouTube je od 3. 12. 2009 a k dnešnímu dni (tedy k okamžiku, kdy píšu tohle) má 25 369 130 shlédnutí. Na přiloženém obrázku je graf s denní sledovaností FYE a jak můžete vidět, i v době největší slávy toto číslo nebylo vyšší než 50 000 shlédnutí za den.
Whataya Want From Me
Adamův zatím nejúspěšnější singl a nejvíce sledované video. Na YouTube od 15. 1. 2010 s počtem shlédnutí 51 158 037. Největší sledovanost mělo v lednu 2011, asi 90 000 shlédnutí za den.
If I Had You
Další z Adamových úspěšných singlů, který se svou sledovaností téměř vyrovná WWFM videu – 49 324 989 shlédnutí. Na YouTube od 17. 6. 2010 a nejvyšší denní sledovanost se pohybuje od 160 do asi 190 tisíc (konec roku 2010 a začátek roku 2011). Zajímavé – ta sledovanost je víc než 2x větší než u WWFM videa, přesto je WWFM větším hitem, který obsadil vyšší příčky žebříčků. Možná i proto, že RCA se v rozhodujícím okamžiku nijak nesnažilo IIHY podpořit a dostat ho tak výš v žebříčcích rádií a i celkovém žebříčku popularity. Kdyby se o to pokusili a povedlo se to, možná by bylo IIHY Adamovým nejúspěšnějším singlem, kdoví…
Better Than I Know Myself
Na YouTube od 3. 2. 2012. Adamův první singl z jeho druhého alba Trespassing, sledovanost 19 318 112. Tady se plně projevila síla Adamova fandomu a tohle video mělo hned v prvním dnu po jeho zveřejnění několik stovek tisíc shlédnutí. Netrvalo dlouho (jen několik dnů) a my jsme se mohli těšit z jednoho milionu shlédnutí. Bohužel, jak už jsem psala v předchozím článku, tento singl se v rádiích neujal a sledovanost brzo klesla. Dnes je BTIKM jedním z nejméně sledovaných Adamových videí. Což si myslím, že je dost škoda, protože jeho myšlenka a provedení jsou velmi dobré a navíc, co je lepší než mít ve videu jednoho Adama? Mít tam Adamy dva, samozřejmě. 🙂
Never Close Our Eyes
Tak na tohle video se chci podívat trochu podrobněji, protože je to poslední Adamovo hudební video, které vyšlo před Ghost Town videem. No, já vím, byl tam ještě Trespassing singl, ale ten bohužel žádné hudební video, podporované RCA neměl – což je tedy věčná škoda. Myslím, že se většina z nás shodne, že tady tímhle songem se mělo začít. Ale co bylo, bylo, zpátky ke NCOE.
Ještě jedna věc – NCOE a GT se dostaly na YT ve stejný den (29.), jen u NCOE to byl měsíc květen a u GT duben. Bez jednoho měsíce je mezi nimi rozdíl přesně 3 roky.
NCOE je na YouTube od 29. 5. 2012 a k dnešku má 25 796 722 diváků (o víc jak 5 milionů více než BTIKM). A statistika shlédnutí?
Hned první den vidělo video víc jak 400 tisíc lidí:
29.-30.5.2012
410 000 views
První milion shlédnutí jsme dosáhli už za 2 dny poté, co video vyšlo:
31.5.2012
1 000 000
A do týdne to byl další milion:
6.6.2012
2 000 000
za 3 týdny jsme měli 3 miliony shlédnutí:
21.6.2012
3 000 000
A necelý měsíc nato to bylo 5 milionů:
17.7.2012
5 000 000
Tady jsou další milníky v datech a číslech:
1.8.2012
6 000 000
20.8.2012
7 000 000
září 2012
8 000 000
listopad 2012
10 000 000
Dvanáct milionů, tedy číslo, které Ghost Town minul už před několika dny (týden a něco) a k jehož dosažení mu stačily necelé 3 měsíce, NCOE dosáhlo 27.12.2013 (12 002 313), tedy téměř za 8 měsíců od jeho uveřejnění. A 14 a půl milionu (14 412 896) shlédnutí jsme dosáhli 16. 4. 2013, tedy téměř za rok od uveřejnění. GT tuto hranici překročí v nejbližších dnech. Po 3 měsících od jeho spuštění!
No a tady je ještě statistika pro Ghost Town
Na grafu můžete vidět, že hned první dny vidělo GT víc jak 200 000 lidí (což je poloviční číslo ve srovnání s NCOE a BTIKM videi). Pak dokonce sledovanost prudce klesá a nějakou dobu se nám Ghost Town pohyboval mezi 50 000 – 100 000 shlédnutími denně, což mnohým určitě dělalo vrásky a pochyby, jestli tenhle singl a zpracování videa (to hlavně) byla dobrá volba. Pak se ale sledovanost zvedla a poslední 2 měsíce se stále drží kolem 200 tisíc shlédnutí denně.
A to bychom neměli zapomínat, že je tady i lyric video, které bylo uveřejněné ještě před hudebním videem (20. 4. 2015) a které má víc jak 5 milionů shlédnutí. Takovouhle sledovanost fanoušci udělat nedokážou (mohli jsme to vidět u těch předchozích videí a to měl Adam v té době více hardcore fans než jich má dnes – nebo aspoň měl na začátku éry 3).
Tady je ještě jedna malá statistika
NCOE video dosáhlo 2 844 193 shlédnutí za 20 dnů (18. 6. 2012)
IIHY video mělo 2 818 856 shlédnutí během 57 dnů (11. 8. 2010)
Ghost Town dosáhl sledovanost 2 816 492 za 30 dnů (31. 5. 2015)
BTIKM video dosáhlo 7 646 241 diváků ve 136 dnech (18. 6. 2012)
IIHY video mělo 8 000 282 diváků za 110 dnů (3. 10. 2010)
WWFM video potřebovalo pro 7 236 525 shlédnutí 232 dnů (4. 9. 2010)
NCOE mělo 8 000 000 v září 2012 (přesné datum nevím), takže mezi 90 – 120 dny
Ghost Town měl 8 000 000 shlédnutí v 63 dnech (1. 7. 2015)
Srovnejte si ten rozdíl mezi 3 a 8 miliony – je to 5 milionů a GT to trvalo pouhý měsíc a 3 dny!
Zatím tedy statistiky pro Adamův první singl nevypadají vůbec špatně. Jak to bude dál? A jak to bude vypadat s jeho dalšími singly? Čas ukáže. 🙂
Zdroje:
Adam Lambert CZECH-SLOVAK fanclub FB
*shimoli*
Join the discussion 135 Comments