Královská skupina a jejich nový frontman měli velkolepý americký debut v Chicago United Center
Bylo tedy příhodné a ne zcela nečekané, když se Lambert spojil s legendární skupinou jako jejich frontman na MTV Video Music Awards v roce 2011 a pak znovu během krátkého evropského turné. Minulou noc (19. června 2014), při zahájení severoamerického turné s 24mi koncertními daty v Chicago United Center, se spojení Lamberta a Queen stalo oficiálním.
“Je to tak šílené, že tohle vyšlo z Amerického Idolu”, přiznal Lambert během nedávného rozhovoru s Rolling Stone. Přesto, pokud byl tento zpěvák vyjevený z toho, jaké má štěstí, v úterý večer to neukázal: Úvodní show toho turné byla podívanou v největším stylu. Tady je pět věcí, které jsme zjistili:
Adam Lambert není Freddie Mercury, ale ten chlap určitě umí zpívat.
Tohle není poprvé, co se Queen pokusili nahradit jejich legendárního frontmana: Všichni, kteří měli v letech 2000 – 2010 turné s tou skupinou, od Wyclefa Jeana, přes Robbie Williamse až k Paulu Rodgersovi z Bad Company, se pokusili zastoupit za zemřelého zpěváka. Od jeho (Adamovy) troufalé ‘call-and-response’ interakce s publikem v „Another One Bites the Dust“ (když publikum zpívá tóny, které jim Adam předzpívává), až po jeho přehrávanou scénu v “Killer Queen”, kde se rozvaluje na purpurovém lehátku a tváří se, že vypil flašku šampaňského na ex, se Lambert předvedl jako ten brilantní zástup, jaký hledáte.
Je škoda, že nedostal více a capella vstupů (zpěv bez doprovodu hudby), jakkoliv: “Somebody to Love” vyvolávalo husí kůži díky Lambertově vokální akrobacii. A to nemluvíme o jeho vokálním kouzlení během “Bohemian Rhapsody” a “We Are the Champions”.
Queen nešetří na podívané.
Queen předvedli rockovou show, ale jednu z těch, které vypadaly spíš jako představení ve Vegas. Omračující, duhová světla na pódiu: ano. Červené a zelené lasery, díky kterým aréna dostala vánoční nádech: samozřejmě. Pohyblivý podstavec pod bubny,ze kterých Taylor otřískal kůži během likvidačního provedení přídavku “We Will Rock You”? Samozřejmě. Zlatý třpytivý déšť na závěr večera? Jak by ne? Tyhle ozdobné doplňky byly vždycky to nejlepší.
Queen mají celé moře hitů… a nespočet dalších.
Kromě těch klasických se Queen dostalo obrovské odezvy na skladby jako romantická “Who Wants to Live Forever”, “The Show Must Go On” ve stylu Brodwaye a podmanivý “In the Lap of teh Gods”. Jejich nejlepší počin? Reinterpretace Mercuryho “Love Kills”, sólové skladby z roku 1984, kterou ten frontman udělal s Giorgio Moroderem pro obnovenou verzi němého filmu z roku 1927 Metropolis. To je místo, kde skupina zpomalila tempo, když vystoupili na začátku mola jako trio. Lambertovy vokály byly nastavené do těch správných výšek. “Bůh mu žehnej”, vzdal čest Freddiemu Mercurymu. Ale my předvedeme naší vlastní verzi.”
May a Taylor jsou krajně nedoceněnými talenty.
Lambert je v titulcích, ale jeho vokály by nemohly vyniknout, kdyby Brian May a Roger Taylor nebyli takoví profíci. Minulou noc byl ten první (Brian) jako David Gilmour při svém brilantním dlouhém kytarovém intru k “Tie Your Mother Down” a ze své kytary dostal mnohem více thrash metalového zvuku a distorzí, než by kdokoliv čekal. Metitím ten druhý (Roger) udával svými paličkami tempo celého večera a předvedl mistrné údery na bicí během “Another One Bites the Dust” a “Radio Ga Ga”.
Oddělení zajišťující kostýmy mělo náročnou práci
No, buďme upřímní: Jaká by to byla Queen show bez nějakých velkolepých převleků? Co jsme spočítali, Lambert na sobě měl osm různých typů během dvouhodinového vystoupení. Jeho kolegové z kapely? Zůstali u tradičnějších oděvů – košile a kalhoty – ale nebojte se: May měl zlatou pláštěnku během “Bohemian Rhapsody”. Sedělo to k tomu.